Link

donderdag, mei 11, 2006

16 dagen


16 dagen was het geleden dat ik nog eens gaan lopen was. Ik heb het gevoeld. De benen waren nog OK maar de conditie is slecht, de hartslag was te hoog voor het gelopen tempo. Maar het heeft deugd gedaan. Mijn verkoudheid is nog niet helemaal weg. Bij het lopen hoorde ik een lichte ruis bij het ademhalen. Ik zal terug proberen 3 maal in de week te lopen. Desnoods 's morgens vroeg een half uurtje. Mooi hoe de velden er nu bij liggen. De meeste zijn al beplant, en indien niet is men druk bezig dit te doen. Ik vraag me af hoeveel pesticiden de melk bevat van de melkkoeien die in de weiden ernaast staan. Als men mij vraagt hoe het komt dat mijn kinderen al zo groot zijn antwoord ik altijd : " na het planten sproeit de boer het land en dan jaag ik ze er even door, vandaar." Morgen in de late namiddag nog even genieten van het mooie weer en gaan golfen. Daar zorgen de groenen voor massaal balverlies. Enkel de fairway, plaats waar je wordt veronderstelt te spelen mag er gemaaid worden. Als je bal in de rough belandt, is hij nu bijna niet vindbaar. Het gras mag er niet gemaaid worden om allerlei gedierte en plantjes te laten bloeien en groeien. De plaats waar ik speel was vroeger een stortplaats. Ik veronderstel dat er vroeger niets groeide en bloeide. Nu ligt het er schitterend bij, zie foto.